Wednesday, February 24, 2010

NOTE:kejadian ini berlaku pada minggu yg lepas.

Jam menunjukkan pukul 1 tengahari..Hari ni pinjam motor Modenas Karisma kepunyaan Kecek sebab motor aku tayar pecah.Damn=.="

Ok.fine..mmg lawak klu aku bawak skuter.sapa tgok bleh gelak..so sila gelak ok?:D

Seperti muka bengis seperti Batista nak memukul Triple H..mcm tu jgk lah muka aku waktu dahaga dek terik kepanasan waktu tengahari.Dengan bawa motor yg laju boleh memotong RXz.
aku memecut motor secepat mungkin dengan harapan aku boleh jumpa gerai air di tepi jalan.

Ohh..terima kasih..walaupon aku rabun tapi aku nampak sebuah gerai yg mnjual air.

Makcik:ye adikk..nak air apa?
Aku:Bagi air kelapa satu.
Makcik:ok..nak ikat tepi atau ikat penuh..
Aku:Ikat tepilah makcik:)

tiba2 terkeluar kata2 yg mmbuat hati aku meronta2 nk membuat mogok.
dengan nada bersahaja makcik tu berkata.

Makcik:2 ringgit je adik:)
Aku:errr..ohh.


Terima kasih banyak2 makcik sebab harga air yang 'sangat berpatutan' itu.
Sampai sekarang pon ak tak tahu kenapa air kelapa dekat kedai makcik tu mahal sgt.
Tak pernah2 ak minum air kelapa semahal tu..pling mahal pon RM1.50 je kot.
Ohh.tak mengapalah..
Tapo aku dah buat beberapa anggapan sebab mengapa air kelapa kat kedai makcik tu 'murah'
dan 'berpatutan'

I) Kemungkinan buah kelapa itu diimport dari Kutub Utara.tak pon Hawaii.
II)Buah kelapa tu mungkin dipetik dari pokok kelapa yg sgt tggi yg berkemungkinan mencecah bangunan 6 tingkat.
III)Buah kelapa makcik mungkin kena cukai untuk perniagaan
IV)Buah kelapa tu ditanam belakang rumah actress Jennifer Love Hewitt?pffftt~
V)Buah kelapa dipetik oleh beruk terlatih dari Akedemi Beruk.Mungkin kos upah yg mahal.

Tu mungkin hanya kemungkinan.Tapi aku tak tak tahu pon jawapan yg sebenar.
tapi yg aku tahu......



AKU TAK AKAN PERGI KEDAI MAKCIK TU LAGI:)
GRR!

2 Responses to

Leave a Reply

My name is MHKA. Powered by Blogger.